top of page

Optakt til femte runde af FA Cup - Preston North End vs. Manchester United

I morgen skal jeg overvære min mareridtskamp. Jeg holder med begge hold. Både "The lillywhites", Preston North End, og "The Red Devils" Manchester United. Hvordan kunne det ske at de skulle mødes? Det er over 40 år siden det sidst er sket! Jeg har altid holdt med Manchester United som det eneste hold i England. For nogle år siden begyndte jeg dog at holde med Preston North End. De spiller i League 1, to rækker under Manchester United, og jeg tænkte at det var urealistisk at de mødte hinanden. Det skete så. Så her kommer min optakt.

Preston North End vs. Manchester United i FA Cuppen

Sidste gang at de to hold mødtes vandt Manchester United 2-0. Det virker realistisk med et sådant resultat igen, men i FA Cuppen ved man aldrig. Der kan alt ske. Især nu hvor Prestons topscorer og nøglespiller Joe garner er kommet tilbage fra sin skade. Han kan blive en afgørende faktor hvis han spiller godt. Udover det vil alle de andre Preston spillere sikkert kæmpe en brav kamp. Det er over 50 år siden at Preston er nået så langt i FA Cuppen. Desuden vil et lille hold altid kæmpe for at slå et hold som Manchester United. Det ville være en sensation for dem. Jeg har som fan fulgt med på deres Facebook side, og de er helt vildt opsatte på at vinde kampen, eller i hvert fald gøre deres bedste.

jeg tror at mange ved meget om Manchester United, så jeg vil istedet fortælle lidt om Preston North End.

Deres hjemmebane, hvor kampen spilles hedder Deepdale Stadium, og har plads til 23.404 tilskuere. Sidste år endte de på en 5. plads i League 1, og tabte (desværre for mig) deres play-off kamp om at komme i Championsship.

I år ligger de i skrivende stund på en 4. plads.

De vandt deres første sæson i den bedste liga (1888/89), og igen året senere. I sæsonen 1888/89 vandt de også FA Cuppen, og det gjorde de uden at tabe en eneste kamp, og de er det eneste hold der har gjort det.

De har vundet FA Cuppen to gange, senest i 1938, hvor Bill Shankly spillede for dem.

Deres træner Simon Grayson har udtalt, at de skal spille kampen og nyde det, de kommer nok ikke til at spille mod Rooney og co. igen. De skal se det som en mulighed. De har intet at tabe, United har alt at tabe.

Manchester United vil nok stille op med en førsteholdstrup blandet med talenter og reserver. Selvom de gør det, vil det mest realistiske dog være en sejr til dem.

Mit bett: 1-3 sejr til Manchester United.

Mit håb: Uafgjort i første kamp, anden kamp må den bedste vinde.

Det var en kort optakt. Der vil formentlig komme flere i fremtiden, som jeg også vil uddybe lidt mere.

Witt's Writing.

Udvalgte tekster
Tag Cloud
Ingen tags endnu.
bottom of page